مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:502023-10-01اقتصادي

وجود 190 هزار نمونه در بانک ژنتیک کشور/54 هزار نمونه مربوط به مجرمان حرفه ای است


معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه بانک ژنتیکی کمک بزرگی به کشف جرم دارد، گفت: 190 هزار نمونه در بانک ژنتیک کشور وجود دارد که 85 هزار پروفایل از این نمونه ها استخراج شده و از این تعداد، - ایسنا/همدان معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه بانک ژنتیکی کمک بزرگی به کشف جرم دارد، گفت: 190 هزار نمونه در بانک ژنتیک کشور وجود دارد که 85 هزار پروفایل از این نمونه ها استخراج شده و از این تعداد، 54 هزار نمونه مربوط به مجرمان حرفه ای است.

دکتر مسعود قادی پاشا یکشنبه 9 مهر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، اظهار کرد: کار پزشکی قانونی، یک کار فنی و تخصصی است و تجهیزات باید به روز باشد تا کارشناسی به روزی صورت گیرد و قضات بتواند رأی درستی بدهد تا حق کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه سالن تشریح و آزمایشگاه برای آن است که کارشناسی را برای دادگستری ارسال کنیم، تصریح کرد: سالانه دو میلیون پرونده وارد پزشکی قانونی می شود که 80 درصد از این پرونده ها مربوط به معاینات است و حدود 70 هزار فوتی در سال در پزشکی قانونی بررسی می شود.

قادی پاشا با اشاره به اینکه امروز 31 استان ما آزمایشگاه سم شناسی و آسیب شناسی دارند، افزود: سالانه 60 هزار پرونده در آزمایشگاه های پزشکی قانونی کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 190 هزار نمونه در بانک ژنتیک کشور/54 هزار نمونه مربوط به مجرمان حرفه ای است

وجود 190 هزار نمونه در بانک ژنتیک کشور/54 هزار نمونه مربوط به مجرمان حرفه ای است