مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 11:552023-09-26پزشكي

خون مورد نیاز رزمندگان دوران دفاع مقدس چگونه تأمین می شد؟


در جهان امروزی به رغم تحولات علمی و پیشرفت های مهم پزشکی، هنوز تامین خون سالم و کافی یکی از بزرگترین دغدغه های نظام سلامت و از مهمترین نیازهای مراکز بهداشتی و درمانی و بسیاری از سانحه دیدگان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، تحقیقات نشان می دهد از هر سه نفر در طول عمر، یک نفر به خون و فرآورده های آن نیاز پیدا می کند بنابراین تامین خون سالم نیاز اساسی برای همه جوامع است.

مراکز انتقال خون بخش اساسی از سیستم مراقبت های بهداشتی هستند و سهم عمده ای در نجات زندگی و بهبود سلامت و بیماران دارند و هر ساله زندگی میلیون ها نفر را نجات می دهند و موجب افزایش امید زندگی و بهبود کیفیت زندگی در بیماران دچار وضعیت های تهدید کننده حیات می شوند.

دفاع مقدس، مقطعی نورانی از تاریخ پرفراز و نشیب ملت بزرگ ایران است.

جامعه سلامت به عنوان بخشی از خدمتگزاران صدیق ملت مانند همه اقشار در دفاع مقدس، حضوری همه جانبه، داوطلبانه، ارزش آفرین و الهام بخش و سرشار از خدمت، فداکاری، ابتکار، راهگشایی، معنویت و اخلاق داشته است.

موضوع تامین خون و فرآورده های خونی در جنگ های مهم دوره معاصر، چالش بزرگی برای کشورهای درگیر جنگ بوده و بسیاری از مجروحین به دلیل تامین نشدن به موقع خون، جان خود را از دست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون مورد نیاز رزمندگان دوران دفاع مقدس چگونه تأمین می شد؟

خون مورد نیاز رزمندگان دوران دفاع مقدس چگونه تأمین می شد؟