مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 09:162023-09-28سياسي

ذکر «یا زهرا(س)» تمام گره های جبهه را باز می کرد


 احمد تقی کنگی در گفت وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر جنبه اطلاعاتی و حفاظتی عملیات والفجر 8 اظهار کرد: این عملیات از نظر اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت بود، چراکه نیازمند کار میدانی زیادی بود و همچنین از نظر حفاظتی تا جایی که امکان داشت باید دور از چشم دشمن و اختفا انجام می شد تا عملیات به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: این عملیات از آنجایی که از نوع آبی_خاکی بود، نیازمند آمادگی قبلی مانند توانمندی شنا و غواصی داشت که نیروهای گردان 410 رفسنجان به فرماندهی حاج احمد امینی در سرچشمه آموزش شنا و در بندرعباس آموزش غواصی دیدند تا بتوانند از رودخانه اروند به خوبی عبور کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص سختی کار در آب بیان داشت: سرعت آب اروند حدود 80 کیلومتر در ساعت بوده و این رودخانه وحشی دارای جزر و مد زیادی است، خصوصاً در زمان جزر سرعت بیشتری پیدا می کند و هرآنچه که هست را با خود به پایین می برد و این اهمیت و مشقت این عملیات را بیشتر می کرد.

 رمز عملیات یا فاطمه زهرا(س)   تقی کنگی افزود: این عملیات در 20 بهمن ماه سال 1364 با رمز یا فاطمه زهرا(س) آغاز شد، رزمندگان کرمانی بعد از ماه ها آموزش دل به اروند زدند و با توسل به حضرت زهرا(س) از رود عبور کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذکر «یا زهرا(س)» تمام گره های جبهه را باز می کرد

ذکر «یا زهرا(س)» تمام گره های جبهه را باز می کرد