مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 13:202023-10-16اجتماعي

کارنامه سبز داوطلبان کنکور چیست و به چه کار می آید؟


کارنامه نهایی داوطلبان آزمون سراسری امروز منتشر شد، داوطلبان کنکور می خواهند بدانند این کارنامه چیست و به چه کار می آید؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،  آزمون سراسری سال 1402 در دو نوبت دی ماه 1401 و تیرماه 1402 برگزار شد.

در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری، تأثیر قطعی 40 درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی 26 درصدی برای گروه های زبان های خارجی و هنر اعمال شد.

در آزمون سراسری سال 1402 در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد 482 هزار و 599 داوطلب قبول شده اند که از این تعداد 189 هزار و 840 داوطلب در رشته های تحصیلی با آزمون و 292 هزار و 759 داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده اند که حدود 61 درصد پذیرفته شدگان زن و حدود 39 درصد مرد هستند، نتایج آزمون سراسری و اسامی نهایی پذیرفته شدگان رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جمعه 14 مهرماه از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

امروز سازمان سنجش کارنامه نهایی داوطلبان آزمون سراسری را هم منتشر کرد، این کارنامه که در میان داوطلبان کنکور با عنوان کارنامه سبز نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه سبز داوطلبان کنکور چیست و به چه کار می آید؟

کارنامه سبز داوطلبان کنکور چیست و به چه کار می آید؟