مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 16:002023-10-09اقتصادي

تولید 17 میلیون قطعه ماهی زینتی و آغاز پرورش ماهی خاویار در آذربایجان شرقی


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولین بار در برخی نواحی استان پرورش ماهی خاویار آغاز شده است، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میانه، جواد گوزلی امروز در جشنواره ساج بالیغی در شهرستان میانه با بیان اینکه سالانه 9 هزار و 611 تن ماهی در آذربایجان شرقی پرورش داده می شود، اظهار کرد: باید در کنار آبزی پروری آبزی مصرفی را نیز به عنوان یک غذای سالم در میان مردم ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه  اولین بار در برخی نواحی استان پرورش ماهی خاویار آغاز شده است، افزود: در تولید ماهیان تزیینی نیز استان ما با پرورش 17 میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه 7 کشور را در اختیار دارد.

گوزلی با بیان اینکه شیلات استان آماده همکاری و مساعدت برای تسهیل امور سرمایه گذاران در بخش آبزی پروری است ادامه داد: ما آمادگی خود برای حمایت و کمک به صاحبان این استخر ها برای پرورش ماهی به شرکت آب منطقه ای اعلام کرده ایم.

گوزلی افزود: مدیریت شیلات به منظور اجرای اولویت های وزارت جهادکشاورزی برنامه ریزی کرده است تا در عرض چهار سال، تولید آبزیان را به حداقل دو برابر برساند.

  وی با اشاره به اینکه ایران مقام اول دنیا را در پرورش ماهیان سردآبی به خود اختصاص داده است ادامه داد: اهمیت آبزی مصرفی بر هیچ کس پوشیده نیست و ما به سمت ماهی درمانی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 17 میلیون قطعه ماهی زینتی و آغاز پرورش ماهی خاویار در آذربایجان شرقی

تولید 17 میلیون قطعه ماهی زینتی و آغاز پرورش ماهی خاویار در آذربایجان شرقی