مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 16:102023-10-05پزشكي

چگونه تا رسیدن اورژانس به فرد دچار سکته قلبی کمک کنیم؟


متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه برای درمان و یا پیشگیری از سکته های قلبی زمان حکم طلا را دارد، گفت: در بیمارانی که مورد حمله های قلبی قرار گرفته اند، - متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه برای درمان و یا پیشگیری از سکته های قلبی "زمان" حکم طلا را دارد، گفت: در بیمارانی که مورد حمله های قلبی قرار گرفته اند، زمان اهمیت فراوانی دارد بنابراین؛ بدون فوت وقت با اورژانس تماس بگیرید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید علیپور پارسا با اشاره به ضرورت آشنایی عموم مردم با اقدامات اورژانسی برای فردی که دچار حمله قلبی شده است، اظهار کرد: کافی است علامت های اولیه سکته های قلبی را بشناسیم و به محض اینکه متوجه این حملات شدیم فقط با اورژانس شهری که در آن زندگی می کنیم تماس بگیریم.

او ادامه داد: به محض تماس با اورژانس، کارشناسان اورژانس پس از شرح حال گیری، توصیه های لازم را تا زمانی که آمبولانس برسد به شما خواهند داد.

وی به اجرای طرح 247 کشوری با مفهوم اختصاری 24 ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته اشاره کرد و توضیح داد: زمان برای کمک به بیمارانی که دچار حمله و یا ایست قلبی شده اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، متاسفانه اگر تنها 10 دقیقه خون به مغز نرسد، مغز کارایی خود را از دست خواهد داد بنابراین؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه تا رسیدن اورژانس به فرد دچار سکته قلبی کمک کنیم؟

چگونه تا رسیدن اورژانس به فرد دچار سکته قلبی کمک کنیم؟