مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 09:202023-09-23سياسي

ماجرای تو در تو اشک انگلیسی ها را درآورد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد ایمانی طی یادداشتی در ستون «یادداشت روز کیهان» با عنوان «ماجرای تو در تو اشک انگلیسی ها را درآورد» نوشت: - یک سال پس از مرگ ملکه الیزابت، حال و روز انگلیس چگونه است؟ ملکه الیزابت دوم، هشتم سپتامبر 2022 (18 شهریور 1401) پس از 7 دهه حکومت بر پادشاهی بریتانیا، در 96 سالگی تسلیم مرگ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد ایمانی طی یادداشتی در ستون یادداشت روز کیهان با عنوان ماجرای تو در تو اشک انگلیسی ها را درآورد نوشت: 1) یک سال پس از مرگ ملکه الیزابت، حال و روز انگلیس چگونه است؟ ملکه الیزابت دوم، هشتم سپتامبر 2022 (18 شهریور 1401) پس از 7 دهه حکومت بر پادشاهی بریتانیا، در 96 سالگی تسلیم مرگ شد.

او از فوریه 1952 در این جایگاه موروثی حضور داشت و در دوره وی، جنایات بسیاری در حق ملت ها شد که کودتای آژاکس در سال 1332 شمسی برای براندازی نهضت ملی شدن نفت و بازگرداندن محمدرضا پهلوی به سلطنت در ایران، یکی از آنهاست.

2) شروع سلطنت الیزابت، با آغاز روند زوال امپراتوری بریتانیا مقارن شد؛ امپراتوری یی که ظرف سه قرن هفدهم تا بیستم، گسترش یافته بود.

حد فاصل جنگ جهانی اول و دوم، مساحت مناطق تحت تسلط انگلیس، بالغ بر 33 میلیون کیلومتر مربع بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تو در تو اشک انگلیسی ها را درآورد

ماجرای تو در تو اشک انگلیسی ها را درآورد