مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 13:452023-09-28بين الملل

تصویر ماهواره ای ناسا از طوفان گرد و غبار در ایران


این تصویر که توسط ابزار VIIRS (سوییت رادیومتر تصویربرداری مادون قرمز مریی) در ماهواره NOAA-NASA Suomi NPP به دست آمده است، توده های غلیظی از گرد و غبار را نشان می دهد که صدها کیلومتر در سراسر منطقه خشک در 22 سپتامبر 2023 / جمعه 31 شهریور 1402 می وزد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ناسا با انتشار این تصویر اعلام کرد؛ طوفان گرد و غبار در اواسط سپتامبر /شهریور بخش هایی از ایران، افغانستان و پاکستان را درنوردید و برای بسیاری از ساکنان در مسیر خود خطراتی را به همراه داشت.

تصویر ماهواره ای اسا از طوفان گرد و غبار  بر فراز مناطقی از ایران         به گزارش سایت قطره و به نقل ازهواشناسی ایران؛ این تصویر که توسط ابزار VIIRS (سوییت رادیومتر تصویربرداری مادون قرمز مریی) در ماهواره NOAA-NASA Suomi NPP به دست آمده است، توده های غلیظی از گرد و غبار را نشان می دهد که صدها کیلومتر در سراسر منطقه خشک در 22 سپتامبر  2023 / جمعه 31 شهریور 1402 می وزد.

به نظر می رسد گرد و غبار از تالاب های زودگذر هامون که تا حدودی شهر زابل را در ایران زاحاطه کرده است، سرچشمه می گیرد.

 با خشک شدن این دریاچه،  این منطقه به دلیل ویژگی های آب و هوایی پایدار به نام باد لوار (یا باد 120 روزه )، که از اواخر ماه مه تا اواخر سپتامبر از شمال غربی می وزد، به کانون طوفان های گرد و غبار تبدیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویر ماهواره ای ناسا از طوفان گرد و غبار در ایران

تصویر ماهواره ای ناسا از طوفان گرد و غبار در ایران