مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-01پزشكي

رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و مصرف دخانیات؛ عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است که به شکل فشارخون بالا، - رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و مصرف دخانیات؛ عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است که به شکل فشارخون بالا، قند خون بالا و کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی در افراد ظاهر می شود.

مهدی دلاوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری های قلبی عروقی، 31 درصد کل مرگ ها و نیمی از مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر را تشکیل می دهد که به شکل حمله قلبی و سکته مغزی تظاهر می کنند.

وی افزود: بیمارهایی قلبی عروقی اولین علت مرگ در ایران و جهان است و در منطقه کاشان نیز بیش از 950 نفر هر سال به علت بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: ارائه خدمت خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی برای 44 هزار و 319 نفر از جمعیت بالای 30 سال منطقه کاشان در پنج ماه اول سال جاری انجام شد که ارائه این خدمت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و مصرف دخانیات؛ عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی

رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و مصرف دخانیات؛ عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی