مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 18:402023-10-12فرهنگي

آغاز نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در تربت حیدریه


نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی از 9 استان کشور در تالار اندیشه تربت حیدریه آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه ، حکیمه خاکسار ، دبیر جشنواره ملی لالایی خوانی، امروز در نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی اظهار کرد: در این جشنواره 4 گروه جوان و نوجوان، 8 گروه رقابت آزاد و 6 گروه ویژه مادر بزرگ های بالای 60 سال از 9 استان کشور در تالار اندیشه تربت حیدریه با یکدیگر رقابت می کنند.

  وی اظهار کرد: با توجه به انتخاب شهرستان تربت حیدریه به عنوان پایتخت گویش های عاشقانه ادبی، و ظرفیت های گوناگون و متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی این منطقه، اولین جشنواره ملی لالایی خوانی (مادرانه) به میزبانی تربت حیدریه برگزار می شود.

خاکسار گفت : با توجه به مقام والای زن و مادر در جامعه، پرداختن به روابط عاطفی مادران و فرزندان، ترویج آیین و سنن بومی و محلی اقوام و حفظ میراث معنوی و فرهنگی و احیای لالایی های مادرانه بومی و محلی را ازجمله اهداف این جشنواره اعلام نمود.

وی ادامه داد: اولویت با آثار کهن بومی و قومی با توجه به گویش و پوشش اقوام مختلف هر منطقه می باشد و مدت اجرای هر اثر 7 تا 10 دقیقه است.

خاکسار با اشاره به اینکه حداکثر 15 گروه به مرحله نهایی راه خواهند یافت گفت: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود علاوه بر پذیرایی و در نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در تربت حیدریه

آغاز نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در تربت حیدریه