مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-17اقتصادي

شیوه مؤثر تزریق 2 میلیارد دلار به نهضت ملی مسکن


در صورتی که 2 میلیارد دلار اعتبار ارزی برداشت شده از صندوق توسعه ملی به جای پرداخت مستقیم به پروژه ها، صرف افزایش سرمایه بانک تخصصی مسکن شود و سپس از این محل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تامین مالی مسکن باتوجه به نیاز خانوارها به مسکن و همچنین حجم قابل توجه بافت های فرسوده، بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این ، باتوجه به پیشران بودن بخش مسکن، تامین مالی مسکن نقش قابل توجهی در افزایش رشد اقتصادی و رونق در اقتصاد خواهد داشت.

دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را با هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی آغاز کرده است؛ اخیرا مهرداد بذرپاس وزیر راه و شهرسازی از تامین مالی 2 میلیارد دلاری طرح نهضت ملی مسکن از محل تهاتر نفت و برداشت از صندوق توسعه ملی خبر داده است.

غضفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی هم درباره این 2 میلیارد دلار گفته است: در جلسه ای که معاون اول رییس جمهور با همه مسئولان مرتبط با این طرح از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و وزارت راه و شهرسازی گذاشت، قرار شد تا همه دستگاه ها کمک کنند تا وعده 4 میلیون مسکنی که رییس جمهور وعده داده است به مرحله اجرا برسد اما بانک ها توان محدودی برای دادن تسهیلات دارند.

وی افزود: ما به عنوان صندوق توسعه ملی پیشنهاد کردیم 2 میلیارد دلار ارز برای نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم، اما همان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه مؤثر تزریق 2 میلیارد دلار به نهضت ملی مسکن

شیوه مؤثر تزریق 2 میلیارد دلار به نهضت ملی مسکن