مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 12:552023-09-24پزشكي

چرا تعداد افرادی که علائم سرما خوردگی دارند، زیاد شده؟


در شرایط فعلی با شیوع دوباره بیماری های عفونی، به ویژه کرونا و آنفلوانزا ، مواجه هستیم و این شیوع ناشی از سفرهای تابستانی اخیر است - دکتر پیام طبرسی : در شرایط فعلی با شیوع دوباره بیماری های عفونی، به ویژه کرونا و آنفلوانزا ، مواجه هستیم و این شیوع ناشی از سفرهای تابستانی اخیر است یک پزشک به خبرآنلاین می گوید: سفرهای تابستانیِ اخیر یکی از عوامل شیوع بیماری های عفونی و انتشار ویروس ها هستند؛ خطرِ این موضوع زمانی بیشتر است که در خانواده، مریض بدحال یا فرد مسن با بیماری های زمینه ای وجود داشته باشد و در صورت ابتلا به هر یک از ویروس ها تحت شرایط خطرناکی قرار بگیرد.

افرادی که از سفر بازمی گردند و مشکوک به بیماری هستند، بهتر است سه الی پنج روز خود را قرنطینه کنند تا ویروس حالت بیماری زایی خود را از دست بدهد و علائم کاهش یابند.

الهه جعفرزاده: هنوز وارد پاییز نشده ایم، اما شواهد نشان می دهد تعداد افرادی که علائم نظیر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند، زیاد شده است.

البته پایان تابستان و آغاز پاییز، فصل شیوع بسیاری از بیماری های ویروسی است؛ در این مقطع از سال، برودت هوا قادر است سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند و میزان آسیب پذیری در برابر عفونت ها را افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تعداد افرادی که علائم سرما خوردگی دارند، زیاد شده؟

چرا تعداد افرادی که علائم سرما خوردگی دارند، زیاد شده؟