مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 16:152023-10-03اقتصادي

پیشنهاد اختصاص یارانه انرژی به هر کدملی در برنامه هفتم توسعه


در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کرده ایم، یارانه حامل های انرژی و بنزین، به جای خودرو به هر کدملی در خانوار اختصاص یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بحث توزیع عادلانه یارانه حامل های انرژی از مواردی است که در خلال بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است.

در این زمینه مالک شریعتی امروز در برنامه میز اقتصاد گفت: در برنامه هفتم توسعه هدفگذاری ها بر مبنای خانوار است، در یارانه حامل های انرژی هم اینگونه است.

از سال 98 طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس عمده مردم کشور به برق و گاز چه به صورت مالک و یا مستأجر دسترسی دارند بنابراین امکان بازتوزیع عادلانه تر یارانه این حامل های انرژی وجود دارد و در قانون بودجه 1400 و 1401 هم مطرح شده بود.

وی گفت: 75 درصد مردم کشور زیر الگوی تعریف شده دولت مصرف می کنند و ما می توانیم به جای اینکه سهمیه بنزین را به هر خودرو بدهیم برای هر کدملی بین 15 تا 20 لیتر در ماه در نظر بگیریم و همه افراد جامعه صرفنظر از اینکه خودرو دارند یا ندارند سهمیه بنزین می گیرند و آنهایی که آن را نیاز ندارند بتوانند سهمیه خود را در بازاری که تعریف می شود به فروش برسانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طرح بازتوزیع یارانه انرژی قرار نیست بنزین جدیدی وارد سیستم شود بلکه همین بنزین موجود به جای اینکه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد اختصاص یارانه انرژی به هر کدملی در برنامه هفتم توسعه

پیشنهاد اختصاص یارانه انرژی به هر کدملی در برنامه هفتم توسعه