مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-08اقتصادي

موفقیت کشور در صادرات داروهای بیوتکنولوژی


رییس انجمن بیوتکنولوژی اعلام کرد: به رغم آنکه بیوتکنولوژی قدمت کمتری نسبت به صنعت داروسازی دارد، امروزه شاهد هستیم بیشترین صادرات کشور مربوط به داروهای مبتنی بر بیوتکنولوژی است.

- رییس انجمن بیوتکنولوژی اعلام کرد: به رغم آنکه بیوتکنولوژی قدمت کمتری نسبت به صنعت داروسازی دارد، امروزه شاهد هستیم بیشترین صادرات کشور مربوط به داروهای مبتنی بر بیوتکنولوژی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیروس زینلی امروز در افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با اشاره به فعالیت محققان کشور در حوزه زیست فناوری، گفت: فشارهای مالی و اقتصادی که دامنگیر بخش علمی نیز شده، موجب شده به زیرساخت های کشور آسیب هایی وارد شود، ولی با این فشارها تحقیقات در قالب پایان نامه و رساله ادامه دارد.

زینلی ادامه داد: به دلیل تنگناهای موجود در حوزه مالی، مراکز تحقیقاتی در تنگنا قرار دارند که موجب شده است پایان نامه های خوبی تعریف نشود و این زنگ خطر و هشداری برای ما به شما می رود.

وی با اشاره به کاهش تعداد مقالات و کیفیت آنها با بیان اینکه جای نگرانی دارد، افزود: به رغم این فشارها پژوهشگران اقدام به ارائه مقالات خود در این همایش کرده اند و ما در 3 روز برگزاری همایش سعی داریم محققان را با پیشرفت های حوزه زیست فناوری آشنا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت کشور در صادرات داروهای بیوتکنولوژی

موفقیت کشور در صادرات داروهای بیوتکنولوژی