مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-15سياسي

آمادگی تاجیکستان برای میزبانی پنجمین همایش دانشمندان همسود


رییس جمهور تاجیکستان با تاکید بر اهمیت تقویت اقدامات فرهنگی و بشردوستانه، آمادگی کشورش را برای میزبانی پنجمین همایش دانشمندان کشورهای همسود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در سخنانی آمادگی خود را برای ادامه تلاش برای پر کردن دستورکار جامعه همسود با محتوای عملی اعلام و در مورد چشم انداز توسعه بیشتر این اتحادیه اظهار نظر کرد.

در جریان این نشست که در قالب های محدود و وسیع برگزار شد، سران کشورهای مستقل مشترک المنافع مسائل جاری همکاری در داخل این اتحادیه را بررسی و در مورد مسائل بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کردند.

رحمان ابراز اطمینان کرد که تصمیمات اتخاذ شده در این اجلاس، انگیزه مضاعفی به همکاری های چندجانبه در همه زمینه های تعامل در داخل کشورهای مشترک المنافع خواهد داد.

وی ضمن صحبت در مورد مسائل همکاری های تجاری و اقتصادی خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی کشورهای همسود با چالش هایی برای امنیت اقتصادی و افزایش خطرات برای اقتصاد ملی مواجه هستند.

رحمان در این راستا، بر اهمیت اجرای تدریجی استراتژی توسعه اقتصادی کشورهای همسود تا سال 2030 تاکید و خاطرنشان کرد: در اجرای استراتژی اقتصادی کشورهای مشترک المنافع باید هم منابع، ظرفیت تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی تاجیکستان برای میزبانی پنجمین همایش دانشمندان همسود

آمادگی تاجیکستان برای میزبانی پنجمین همایش دانشمندان همسود