مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 19:002023-09-27سياسي

معنویت در زیارت یک بحث حیاتی است


عضو پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه در گردشگری موضوع زیبایی مطرح است در زیارت اما معنویت ارجحیت پیدا می کند، - عضو پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی: معنویت در زیارت یک بحث حیاتی است ایسنا/خراسان رضوی عضو پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه در گردشگری موضوع زیبایی مطرح است در زیارت اما معنویت ارجحیت پیدا می کند، چرا که هدف از زیارت افزایش معنویت افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا شیرازی امروز، 5 مهرماه، در نشست تخصصی زیارت و سلامت معنوی که در محل پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به مفهوم مغالطه اشتراک لفظی در منطق به معنای اینکه اگر تفاهمی در لفظ نباشد ارتباط گفتمانی صحیحی برقرار نمی شود، اظهار کرد: یکی از مباحث، مفهوم شناسی در بحث زیارت، سلامت، معنویت و سلامت معنوی است.

اگر هم ردیف و نه معادل زیارت را در غرب pilgrimage در نظر بگیریم، حداقل می توانیم بگوییم در نگاه اسلامی با نگاه غربی تفاوت هایی وجود دارد.

در غرب ما چیزی به نام زیارت سکولار داریم.

وی اضافه کرد: منشا زیارت سکولار این است که ما در حقیقت تقدس های مختلفی داریم؛ به این معنی که امر قدسی ملاک امر دینی از قید دینی در غرب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معنویت در زیارت یک بحث حیاتی است

معنویت در زیارت یک بحث حیاتی است