مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 08:412023-10-22حوادث

محکوم به قصاص در شهرستان بانه به زندگی بازگشت


بهادر اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در راستای برنامه های ابلاغی ریاست قوه قضاییه مبنی بر توسعه صلح و سازش و میانجیگری و با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی شهرستان بانه، فرد محکوم به قصاص نفس از زندان آزاد شد.

  وی در خصوص جزییات این پرونده افزود: در سال 1399 بر اثر نزاع مابین دو جوان در روستای میرآباد سفلی از توابع شهرستان بانه، یک فقره قتل اتفاق می افتد که پس از دستگیری قاتل و شکایت اولیاء دم متوفی و طی مراحل دادرسی، نهایتا رای به قصاص نفس در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان تصریح کرد: با دستور دادستان بانه، پرونده مذکور برای صلح و سازش به معتمدین شهرستان ارجاع شد که با تلاش های این افراد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

  اسدی با تقدیر از تلاش های معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، بیان داشت: در استان کردستان ظرفیت های بالقوه و بالایی در زمینه حل و فصل اختلافات مردم وجود دارد که می بایست از این توانمندی ها تا به نحو احسن استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکوم به قصاص در شهرستان بانه به زندگی بازگشت

محکوم به قصاص در شهرستان بانه به زندگی بازگشت