مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-13پزشكي

یک میمون برای 2 سال با کلیه خوک زنده ماند


پیوند کلیه از یک خوک مینیاتوری دستکاری شده ژنتیکی، یک میمون را برای بیش از دو سال زنده نگه داشت و یکی از طولانی ترین زمان های بقا پس از پیوند عضو بین گونه ای را رقم زد.

- یک میمون پس از پیوند کلیه اصلاح شده خوک به مدت دو سال زنده مانده است و این زمان بقا یکی از طولانی ترین زمان ها برای پیوند بین گونه ای است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ پیوند کلیه از یک خوک مینیاتوری دستکاری شده ژنتیکی، یک میمون را برای بیش از دو سال زنده نگه داشت و یکی از طولانی ترین زمان های بقا پس از پیوند عضو بین گونه ای را رقم زد.

این دستاورد، پزشکان را یک قدم به هدفشان برای رفع کمبود اعضای حیاتی انسان با استفاده از اندام های حیوانی نزدیک تر می کند، عملی که به عنوان پیوند خارجی شناخته می شود.

در این پژوهش مجموعه ای از ویرایش های ژنومی توصیف می شود که از حمله سیستم ایمنی گیرنده به اندام های جدید جلوگیری می کند و همچنین ویروس های باستانی نهفته در اندام های اهداکننده را خنثی می کند.

ونینگ کین (Wenning Qin)، زیست شناس مولکولی در شرکت زیست فناوری eGenesis در کمبریج، ماساچوست، که یکی از نویسندگان این مطالعه است، می گوید: این یک اثبات اصل در نخستی های غیر انسانی است که می گوید اندام دستکاری شده ژنتیکی ما ایمن است و از حیات پشتیبانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میمون برای 2 سال با کلیه خوک زنده ماند

یک میمون برای 2 سال با کلیه خوک زنده ماند