مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:552023-10-14اقتصادي

تورم چگونه ایجاد می شود و راه کنترل آن چیست؟


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا آصفی راد؛ فرمول ایجاد تورم تقریبا همیشه و همه جا ساده و قابل تحلیل است: کسری بودجه دولت ها! کسری بودجه یعنی هزینه های دولت بیشتر از درآمد های آن باشد، - فرمول ایجاد تورم تقریبا همیشه و همه جا ساده و قابل تحلیل است، کسری بودجه یعنی هزینه های دولت بیشتر از درآمد های آن باشد، در این صورت دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی می شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا آصفی راد؛ فرمول ایجاد تورم تقریبا همیشه و همه جا ساده و قابل تحلیل است: کسری بودجه دولت ها! کسری بودجه یعنی هزینه های دولت بیشتر از درآمد های آن باشد، در این صورت دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی می شود.

درآمد ها اگر به اندازه کافی نباشد دولت مجبور می شود یکی از این کار ها را انجام دهد: برای پرداخت هزینه های خود مثل پرداخت حقوق ها، طرح های عمرانی، اقتصادی و هر هزینه ی دیگری، مالیات گروه (اکثرا افراد متمول تر و یا شرکت های خصوصی) دیگری را افزایش بدهد که در این صورت افراد زیادی از جامعه تحت فشار های مالی قرار خواهند گرفت و شرکت هایی که مالیات بیشتری می دهند مجبور به افزایش نرخ های خود خواهند شد! و یا با استقراض از بانک مرکزی نیاز مالی خود را تامین بکند، از آنجایی که یحتمل پول صندوق بانک، کمتر ازحد مورد نیاز دولت است، بانک برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم چگونه ایجاد می شود و راه کنترل آن چیست؟

تورم چگونه ایجاد می شود و راه کنترل آن چیست؟