مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 23:402023-09-30بين الملل

ملاحظاتی درباره عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و آل سعود


طبق نظرسنجی که نتایج آن اخیرا منتشر شد، اکثر عربستانی ها عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی خواهند.

نتایج نظرسنجی مؤسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن نشان می دهد، - در این کشور فقط اقلیتی کوچک از عادی سازی روابط با رژیم اسراییل حمایت می کنند که همین اقلیت هم در حال کاهش است.

فارس پلاس؛ جعفر بلوری در یادداشتی نوشت: عادی سازی روابط عربستان و رژیم آپارتاید اسراییل چقدر جدی است؟ شکراب شدن روابط دولت بایدن و عربستان چطور؟ آیا آشتی ایران و عربستان، به نتیجه مطلوب می رسد؟ در این تحلیل تلاش می کنیم پاسخ این سه سؤال مهم را که این روزها درباره آنها زیاد می شنویم بیابیم.

بخوانید: گزارش های متعددی از رسانه های همین غرب منتشر شده است که نشان می دهد، رژیم اسراییل و عربستان مدت هاست با یکدیگر ارتباط دارند و اخبار و گزارش هایی که این روزها راجع به حرکت این دو به سوی عادی سازی روابط منتشر می شود، در واقع، حرکتی است به سوی علنی سازی این روابط و هدف نیز بیش از هر چیز ، اقناع سازی است.

اقناع سازی اصطلاحی است در علوم اجتماعی که می گوید، قدرت ها وقتی می خواهند کاری کنند که ممکن است، با مخالفت های گسترده مردمی صورت بگیرد، ماه ها و شاید حتی سال ها با انتشار اخبار و گزارش های مرتبط و مهندسی شده تلاش می کنند مردم را قانع و با خود همراه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاحظاتی درباره عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و آل سعود

ملاحظاتی درباره عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و آل سعود