مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 07:002023-10-01بين الملل

دور جدید مناسبات ایران و کره جنوبی پس از آزادسازی پول های بلوکه شده


همکاری های ایران و کره جنوبی پس از توافق تهران - واشنگتن و آزادسازی دارایی های ایران نزد کره، رو به بهبود و توسعه است و انتظار می رود سئول با درک تمام آن چه اتفاق افتاده، - همکاری های ایران و کره جنوبی پس از توافق تهران - واشنگتن و آزادسازی دارایی های ایران نزد کره، رو به بهبود و توسعه است و انتظار می رود سئول با درک تمام آن چه اتفاق افتاده، بار دیگر تسلیم زیاده خواهی ها و سلطه ایالات متحده نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به رغم این که دو شریک اقتصادی طی سال های طولانی بوده اند، تحت تاثیر اعمال فشار از سوی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت تا جایی که ضمن کاهش روابط اقتصادی، کره جنوبی از پرداخت دارایی های ایران نزد بانک های این کشور امتناع کرد.

همکاری های اقتصادی ایران و کره جنوبی شامل صادرات نفتی و غیرنفتی به این کشور بوده است که رشد قابل توجهی را طی 10-15 سال اخیر داشته، اما در پی تحریم های آمریکا و با اعمال فشار به کره جنوبی که نتوانست استقلال خود را در این زمینه حفظ کند، بخش قابل توجهی از دارایی های ایران که مربوط به صادرات نفت بود، نزد بانک های این کشور مسدود شد.

بارها جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از دولت کره جنوبی درخواست کرد تا نسبت به آزادسازی دارایی های ایران اقدام کند، اما میسر نشد تا جایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور جدید مناسبات ایران و کره جنوبی پس از آزادسازی پول های بلوکه شده

دور جدید مناسبات ایران و کره جنوبی پس از آزادسازی پول های بلوکه شده