مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 09:352023-10-12پزشكي

«سرماخوردگی طولانی مدت» چیست؟


بر اساس مطالعه جدید دانشگاه «کویین مری» لندن، برخی افراد به دنبال سرماخوردگی، آنفلوآنزا، ذات الریه یا سایر بیماری های تنفسی با «سرماخوردگی طولانی مدت» یا عوارض طولانی مدت مواجه می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج مطالعه ای که در نشریه یی کلینکال مدیسن منتشر شد، متخصصان دریافته اند که حتی افراد مبتلا به عفونت های تنفسی حاد که نتیجه آزمایش کووید19 آن ها منفی بود هم حداقل چهار هفته پس از ابتلا با عوارض طولانی مدت از جمله سرفه، معده درد و اسهال روبرو می شوند.

احتمال بیشتری هم وجود داشت که افراد مبتلا به کووید طولانی مدت مشکلات مداوم با حس چشایی یا بویایی یا سرگیجه را گزارش کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسی بی اس نیوز، این مطالعه بخشی از برنامه کوویدنس یوکی (COVIDENCE UK)، پژوهش ملی دانشگاه در مورد کووید19، بود که در سال 2020 میلادی آغاز شد.

متخصصان در این مطالعه به دنبال 16 علامت که معمولا با کووید طولانی مرتبطند، پاسخ های 10 هزار و 171 بزرگسال انگلیسی بین ژانویه تا فوریه 2021 را تجزیه و تحلیل کردند.

این علائم عبارت از سرفه، مشکلات خواب، مشکلات حافظه، مشکل در تمرکز، درد عضلات یا مفاصل، مشکلات حس چشایی یا بویایی، اسهال، درد معده، تغییر صدا، ریزش مو، تپش غیرمعمول قلب، سبکی سر یا سرگیجه، تعریق غیرمعمول، تنگی نفس، اضطراب یا افسردگی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سرماخوردگی طولانی مدت» چیست؟

«سرماخوردگی طولانی مدت» چیست؟