مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:552023-10-04اقتصادي

عبور ایران از تحریم کاتالیست RCD


مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: ایران با بومی سازی، از تحریم کاتالیست RCD عبور کرد.

- ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: ایران با بومی سازی، از تحریم کاتالیست RCD عبور کرد.

جلیل سالاری، دوازدهم مهرماه 1402 در آیین رونمایی از کاتالیست RCD در پالایشگاه شازند اظهار کرد: تولید این کاتالیست در کشور اقدام بزرگی بوده است.

وی تصریح کرد: زمانی که واحد RCD در پالایشگاه اصفهان به عنوان واحد کیفی سازی نفت کوره انتخاب شد، سوال این بود که 1500 تن کاتالیست را چگونه می توان تولید کرد و امروز با توجه به خصوصی سازی ها، پالایشگاه شازند در این عرصه پیشرو است.

سالاری با اشاره به تحریم کاتالیست و تامین آن از منابع ثانوی برای رفع نیاز کشور گفت: امروز حوزه دانش و صنعت در کنار هم قرار گرفته اند و کاتالیست که می توانست پاشنه آشیل کشور باشد، تولید می شود و در واقع افتخاری در کشور خلق شده و دستاوردهای بومی سازی شده را در کشور شاهدیم و حتی به صادرات خدمات فنی و مهندسی ورود کرده و با شرکت های بزرگ جهان در رقابت قرار گرفته ایم و بنزین با استفاده از کاتالیست های ایرانی تولید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این آیین کلانتری رییس پژوهشگاه صنعت نفت نیز گفت: این کار با همکاری مناسب در زنجیره تکمیل فناوری انجام شد و توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور ایران از تحریم کاتالیست RCD

عبور ایران از تحریم کاتالیست RCD