مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-02پزشكي

چاپ زیستی قلب انسان برای آزمایش روی حیوانات


دانشمندان دانشگاه «استنفورد» بودجه و قراردادی برای چاپ سه بعدی قلب انسان از سلول های بنیادی و کاشت آنها در بدن حیوانات زنده دریافت کرده اند.

- دانشمندان دانشگاه استنفورد بودجه و قراردادی برای چاپ سه بعدی قلب انسان از سلول های بنیادی و کاشت آنها در بدن حیوانات زنده دریافت کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پیوند عضو می تواند جان انسانها را نجات دهد، اما لیست های انتظار طولانی و احتمال رد پیوند و پس زده شدن عضو پیوندی توسط بدن یک چالش بزرگ است.

اکنون دانشمندان استنفورد در یک گام بزرگ به سمت ایجاد اندام های جدید بر اساس تقاضا، قرارداد و بودجه ای برای آزمایش چاپ سه بعدی قلب انسان و کاشت آنها در خوک های زنده دریافت کرده اند.

وقتی اندام های بیمار شروع به از کار افتادن می کنند، اغلب تنها گزینه ای که باقی می ماند، پیوند است.

اگرچه این راهکار می تواند نجات دهنده باشد، اما فرآیند آسانی نیست، چرا که ما با کمبود اندام های اهدایی مواجه هستیم، به این معنی که بسیاری از بیماران در انتظار رسیدن نوبت پیوند، جان خود را از دست می دهند.

حتی اگر یک عضو حائز شرایط نیز پیدا شود، سیستم ایمنی بدن گیرنده در بسیاری از موارد، سلول های عضو پیوندی را به عنوان عامل خارجی تشخیص می دهد و به آنها حمله می کند که منجر به رد پیوند می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ زیستی قلب انسان برای آزمایش روی حیوانات

چاپ زیستی قلب انسان برای آزمایش روی حیوانات