مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-22بين الملل

واکنش پکن به گزارش ضد چینی پنتاگون


گزارش پنتاگون می گوید چین زرادخانه هسته ای خود را با سرعتی تصاعدی افزایش داده و انتظار می رود تا سال 2030 ظرفیت آن دو برابر شود؛ سخنگوی وزارت خارجه چین ادعاهای پنتاگون را جانبدارانه خوانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس ، پنتاگون به تازگی در گزارشی ضد چینی از توسعه فعالیت های این کشور در زمینه هسته ای نوشته و ادعا کرده که پیش از این پکن تا سال 2021 بیش از 400 کلاهک هسته ای داشته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفاکس نیوز ، در گزارش سالانه پنتاگون در مورد رشد نظامی چین ادعا شده که این کشور به سرعت در حال افزایش زرادخانه هسته ای خود است و انتظار می رود تا سال 2030 تعداد کلاهک های هسته ای خود را به بیش از هزار عدد برساند.

  پیش از این برخی تخمین ها از سوی پنتاگون ادعا می کرد که پکن تا سال 2021 بیش از 400 کلاهک هسته ای داشته است.

در این گزارش که روز پنجشنبه با اشاره به هدف حزب کمونیست چین برای داشتن ارتشی در سطح جهانی تا سال 2049 ارائه شده ، نوشته شده قابلیت های در حال تحول ارتش چین به توانایی این کشور برای پیروزی در جنگ ها علیه دشمن قوی (ایالات متحده) و مقابله با طرف های ثالث در درگیری با چین کمک می کند.

  پنتاگون در این گزارش ادعا کرده است: جمهوری خلق چین احتمالا از راکتورهای تولیدکننده با نوترون سریع و تاسیسات بازفرآوری سوخت هسته ای جدید خود برای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش پکن به گزارش ضد چینی پنتاگون

واکنش پکن به گزارش ضد چینی پنتاگون