مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-08سياسي

موضوع واگذاری اراضی ملی برای خودکفایی در کالاهای اساسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع واگذاری اراضی ملی و دولتی خارج از محدوده و حریم شهرها در راستای امنیت غذایی و خودکفایی در کالاهای اساسی را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(یک شنبه،16مهر) مجلس شورای اسلامی،  در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده 35 این لایحه را جهت بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع دادند.

وزارت جهاد کشاورزی در راستای امنیت غذایی و خودکفایی در کالاهای اساسی، احیای مراتع (چرای دام) و جنگل های دست کاشت به صورت آبی و دیم، مکلف است در طول برنامه، اراضی ملی و دولتی خارج از محدوده و حریم شهرها و روستاها که قابل سرمایه گذاری و بهره برداری می باشند را با اولویت متقاضیان بومی و دانش آموختگان بخش کشاورزی صرفاً به صورت اجاره یا حق بهره برداری مشخص واگذار کند.

موقعیت مکانی، اطلاعات توصیفی، کاربری موجود و اطلاعات بهره برداران قانونی اراضی ملی و دولتی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور در اختیار عموم قرار می گیرد.

الف- هرگونه تأخیر غیرموجه اجرای طرح، تغییر کاربری این اراضی، بهره برداری غیر از طرح مصوب یا بهره برداری نامناسب، به تشخیص هیأت سه نفره نظارت (موضوع قانون اصلاح ماده (33) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوع واگذاری اراضی ملی برای خودکفایی در کالاهای اساسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

موضوع واگذاری اراضی ملی برای خودکفایی در کالاهای اساسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد