مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 20:052023-10-05بين الملل

چرخش بایدن به سمت ترامپ در سیاست احداث دیوار مرزی


رییس جمهور آمریکا که در دوران انتخابات وعده داده بود سیاست سلف خود در احداث دیوارهای مرزی را ادامه نخواهد داد با ساخت دیوارهای جدید در مرزهای جنوبی موافقت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است بر خلاف وعده های انتخاباتی خود سیاست دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق این کشور در احداث دیوار مرزی در جنوب ایالت تگزاس را برای جلوگیری از ادامه هجوم مهاجران ادامه دهد.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند نزدیک به 20 مایل (معادل 32 کیلومتر) دیوار در شهرستان استار که در نزدیکی مرز با مکزیک قرار دارد ساخته خواهد شد.

مسئولان پیش از این گزارش داده اند شمار زیادی از مهاجران غیرقانونی از همین منطقه وارد آمریکا می شوند.

احداث دیوار در نزدیکی مرز مکزیک یکی از اصلی ترین محورهای سیاست دونالد ترامپ بود که با مخالفت های شدید سیاستمداران حزب دموکرات از جمله جو بایدن روبرو شده بود.

بایدن سال 2020 وعده داد در صورتی که در انتخابات پیروز شود حتی یک وجب دیگر به دیواری که در دولت ترامپ ساخته شده بود اضافه نخواهد کرد.

دولت بایدن بلافاصله بعد از آغاز به کار در ژانویه 2021 اعلام کرد که احداث دیوار در نزدیکی مرز جنوبی آمریکا یک راهکار جدی برای حل و فصل مشکلات نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخش بایدن به سمت ترامپ در سیاست احداث دیوار مرزی

چرخش بایدن به سمت ترامپ در سیاست احداث دیوار مرزی