مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 22:402023-10-09اقتصادي

نیروگاه اتمی بوشهر مانع انتشار 60 میلیون تُن گاز سمی شد


معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تولید 61 میلیارد کیلو وات ساعت برق هسته ای طی 10 سال گذشته در نیروگاه اتمی بوشهر مانع انتشار 60 میلیون تن گاز آلاینده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، حسین درخشنده معاون سازمان انرژی اتمی ایران عصر امروز در آیین جشن دهمین سال بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر با تقدیر از دست اندرکاران و تلاشگران صنعت هسته ای ایران و نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق پایدار نقش مهم و تأثیرگذاری داشته و اکنون تولید برق از این نیروگاه از 61 میلیارد کیلو وات ساعت عبور کرده است که این میزان تولید برق نقش اساسی در تأمین برق کشور داشته است.

وی افزود: طی 10 سال بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر با تولید برق از انرژی هسته ای از مصرف میلیون ها تن سوخت فسیلی و تولید 60 میلیون تن آلاینده ها جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر تکمیل و راه اندازی واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، تصریح کرد: امید می رود در موعد مقرر شاهد راه اندازی واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر باشیم چرا که این واحدهای تولید برق هسته ای نقش اساسی در تأمین انرژی پاک و برق پایدار و جلوگیری از سوخت فسیلی و آلاینده ها دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه اتمی بوشهر مانع انتشار 60 میلیون تُن گاز سمی شد

نیروگاه اتمی بوشهر مانع انتشار 60 میلیون تُن گاز سمی شد