مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 16:452023-10-08پزشكي

مزه ششم شناسایی شد!


پژوهشگران مکانیسمی را کشف کرده اند که حسگرهای چشایی ما به وسیله آن آمونیوم کلرید را تشخیص می دهند که نمونه ی آن طعم متمایز شیرین بیان نمکی است که در کشور های حوزه اسکاندیناوی و هلند محبوب است.

- یک مطالعه جدید نشان داده است که زبان انسان غیر از پنج مزه شامل شیرینی، شوری، تلخی، ترشی و اومامی که تاکنون تعریف شده است، آمونیوم کلرید را نیز به عنوان یک طعم اصلی تشخیص می دهد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران مکانیسمی را کشف کرده اند که حسگرهای چشایی ما به وسیله آن آمونیوم کلرید را تشخیص می دهند که نمونه ی آن طعم متمایز شیرین بیان نمکی است که در کشورهای حوزه اسکاندیناوی و هلند محبوب است.

  پژوهشگران می گویند این کشف شواهدی را برای وجود ششمین طعم اصلی ارائه می دهد.

  طعم اصلی پنجم یعنی اومامی، پس از شناسایی توسط کیکونا ایکدا در سال 1908 سرانجام در سال 1990 به عنوان یک طعم متمایز شناخته شد و به چهار طعم اصلی تا آن زمان شامل شیرینی، ترشی، شوری و تلخی پیوست.

اکنون مطالعه ای که توسط پژوهشگران کالج ادبیات، هنر و علوم USC Dornsife انجام شده است، شواهدی از طعم اصلی شماره شش را یعنی آمونیوم کلرید یافته است.

  امیلی لیمان، نویسنده مسئول این مطالعه گفت: اگر در یک کشور در حوزه اسکاندیناوی زندگی می کنید، با این طعم آشنا هستید و ممکن است آن را دوست داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزه ششم شناسایی شد!

مزه ششم شناسایی شد!