مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-19دانش

لامپ های کم مصرف در منازل استفاده نشود


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: لامپ های کم مصرف در فضاهای باز، مناطق مرتفع و در محوطه و بزرگراه ها استفاده شوند و در داخل فضای بسته و مفید منازل مورد استفاده قرار نگیرند.

- ایسنا/همدان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: لامپ های کم مصرف در فضاهای باز، مناطق مرتفع و در محوطه و بزرگراه ها استفاده شوند و در داخل فضای بسته و مفید منازل مورد استفاده قرار نگیرند.

دکتر محمدرضا قهری در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه در بحث انرژی جداره و پوسته ساختمان باید به درستی عایق کاری شود تا هدررفت انرژی حرارتی کاهش پیدا کند، اظهار کرد: در زمینه جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها باید بحث مکانیک و الکتریسته نیز مورد توجه قرار گیرند چراکه تجهیزات مکانیکی و الکتریکی از هم جدا نیستند و دستگاه مختلف از چیلر تا سایر دستگاه های مکانیکی و انواع و اقسام دمنده ها و الکتروموتورها الکترومکانیکی هستند.

وی با بیان اینکه با ساخت و استفاده درست از تأسیسات می توان از اتلاف 50 درصد انرژی های مکانیک و برق جلوگیری کرد، افزود: کنترلی بر روی کلید ساختمان ها برای روشنایی وجود ندارد و تجهیز ساختمان ها برای روشنایی به دیمر یا حسگر حرارتی در مصرف برق بسیار تأثیرگذار است و تا 40 درصد مصرف انرژی را می توان کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لامپ های کم مصرف در منازل استفاده نشود

لامپ های کم مصرف در منازل استفاده نشود