مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 09:452023-09-24سياسي

مشکل تغییر ساعت گوشی ها با آغاز پاییز حل شد؟


مشکل تغییر ساعت برخی گوشی ها و دستگاه های الکترونیکی که از ابتدای سال 1402 سبب دردسر کاربران شده بود، براساس بررسی های انجام شده با آغاز پاییز درست شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، تغییر ساعت رسمی کشور، در آغاز بهار و ابتدای پاییز، موافقان و مخالفانی دارد و هر سال بر سر این که آیا ساعت باید تغییر کند یا نه بحث می کنند.

در ایران هم سال 1370 برای اولین بار تغییر ساعت رسمی در آغاز بهار و پاییز به قانون تبدیل اما دوباره لغو شد و در نهایت در سال 1386، مجلس قانونا دولت را مجبور کرد که تغییر ساعت را اجرایی کند.

در مجلس یازدهم نمایندگان طرحی را نوشتند که در آن خواهان لغو قانون تغییر ساعت و توقف جا به جایی ساعت در بهار و پاییز شده بودند.

در نهایت اردیبهشت سال 1401 با تصویب مجلس، اعلام شد ساعت رسمی کشور از سال 1402 تغییر نمی کند اما با وجود اینکه از قبل اعلام شده بود، با تغییر سال دیگر ساعت های تغییر نمی کنند، برخی کاربران از ابتدای سال 1402 اعلام کردند ساعت های گوشی، تبلت و وسایل الکترونیکی آنها به طور خودکار یک ساعت به جلو کشیده شد.

در این راستا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه ای اعلام کرد عدم تغییر ساعت تابستانی یا به عبارتی عدم اعمال DST(Daylight Saving Time) بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال 1402، پس از ابلاغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل تغییر ساعت گوشی ها با آغاز پاییز حل شد؟

مشکل تغییر ساعت گوشی ها با آغاز پاییز حل شد؟