مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 21:002023-10-22فرهنگي

باغ مست و باغبان مست/ جام مدهوشی و داستان 8 سال دلدادگی به یک قطعه موسیقی (فیلم)


علی اصغر شاه زیدی برای اولین بار در مراسم چهلمین رو درگذشت استاد ادیب خوانساری آن را می شنود و از علی تجویدی می خواهد که این اثر را به او بدهد اما استاد تجویدی ممانعت می کند و 8 سال انتظار می کشد تا بالاخره با وساطتت استاد جلیل شهناز او راوی باغ مست می شود.

- باغ مست و باغبان مست/ جام مدهوشی و داستان 8 سال دلدادگی به یک قطعه موسیقی (فیلم) علی اصغر شاه زیدی برای اولین بار در مراسم چهلمین رو درگذشت استاد ادیب خوانساری آن را می شنود و از علی تجویدی می خواهد که این اثر را به او بدهد اما استاد تجویدی ممانعت می کند و 8 سال انتظار می کشد تا بالاخره با وساطتت استاد جلیل شهناز او راوی باغ مست می شود.

عصر ایران؛ سحر طاعتی ــ باغ مست خیلی سال پیش خلق شده بود و اولین بار نیز با ساز و آواز خود استاد تجویدی در مراسم چهلم ادیب به گوش همگان رسید اما از همان ابتدا با صدای علی اصغر شاه زیدی اجرا و ضبط شد.

آن هم با ارکستر بزرگ در همراهی با دو شخصیت برجسته موسیقی همچون جلیل شهناز و محمد اسماعیلی در جایگاه تکنوازان تار و تنبک.

گزارش را این جا ببینید علی اصغر شاهزیدی خواننده و مدرس مکتب اوازی اصفهان است که بیشترین همکاری اش با علی تجویدی بوده است این اثر را با نام جام مدهوشی اجرا و ضبط کرده است و با تنظیم فریدون شهبازیان در آلبوم چرخ گردون در اختیار همگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ مست و باغبان مست/ جام مدهوشی و داستان 8 سال دلدادگی به یک قطعه موسیقی (فیلم)

باغ مست و باغبان مست/ جام مدهوشی و داستان 8 سال دلدادگی به یک قطعه موسیقی (فیلم)