مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 12:002023-10-16اقتصادي

تجارت الکترونیکی ایران با کشورها توسعه می یابد


رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یکی از برنامه های سازمان بسترسازی برای تسهیل تجارت است و در این زمینه در راستای توسعه تجارت الکترونیکی مذاکراتی را با کشورهای مختلف از جمله چین آغاز کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی ضیغمی امروز در همایش روز ملی تجارت  الکترونیکی که در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، گفت: سازمان توسعه تجارت وظیفه دارد تا در بحث تسهیل گری تجارت با شرکت ها و کشورهای خارجی بسترسازی کند و زیرساخت را برای صادرکنندگان فراهم آورد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: در 6 ماهه اول امسال به دلیل اینکه قیمت های جهانی حوزه انرژی به خصوص پتروشیمی و فولاد کاهش 30 درصدی داشت اما صادرات ما به لحاظ وزنی 29  درصد افزایش داشت و به لحاظ ارزشی 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

وی گفت: ارزش کالاهای صادراتی ما نسبت به وزن طی ده های اخیر بین 300 تا 380 دلار بوده است که این رقم، رقمی منطقی به نظر می رسد زیرا ما صادرکننده مواد اولیه و مواد خام هستیم، ولی اگر موادمعدنی و فولادی را از صادرات حذف کنیم ارزش صادراتی کشور به ازای هر تن 1100دلار می شود.

ضیغمی گفت: از لحاظ واردات ما معمولا واردکننده کالاهای نهایی هستیم که بر این اساس ارزش کالاهای وارداتی ما حدود 1700 دلار به ازای هر تن است، زیرا حداقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت الکترونیکی ایران با کشورها توسعه می یابد

تجارت الکترونیکی ایران با کشورها توسعه می یابد