مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 11:402023-09-23بين الملل

اعتراف دانمارک به خرابی بیش از نیمی از تانک های لئوپارد ارسالی به اوکراین


شبکه دو تلویزیون دانمارک گزارش داد که بیش از نیمی از تانک های لئوپارد 1 که این کشور به اوکراین فرستاده معیوب از آب درآمده اند.

این در حالی است که این محموله تانک ها برای جایگزینی تانک های آلمانی ارسال شد که مشکلات مشابهی داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، تلویزیون دانمارک از گزارشی خبر داد که در آن وزیر دفاع آلمان اذعان کرده است که 12 دستگاه از 20 تانک ارسالی دانمارک به اوکراین نیاز به تعمیر دارند.

10 دستگاه از این تانک ها در اوکراین هستند و تعمیرکاران اوکراینی در حال رسیدگی به ایرادات جزیی آن ها هستند؛ اما 10 دستگاه دیگر در لهستان زمین گیر شده اند و دست کم دو دستگاه از آن ها مشکلات عمده دارند.

در ماه فوریه دانمارک با آلمان (سازنده تانک های لئوپارد) و هلند توافق کرد تا حدود 100 تانک لئوپارد 1A5 را به اوکراین ارسال کند.

با این وجود، در اوایل ژوییه وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که به دلیل بروز مشکلات فنی در بازسازی مسلسل ها، ارسال این تانک ها با تأخیر انجام خواهد شد.

دانمارک در حالی تصمیم به ارسال این تانک ها به اوکراین گرفته که خود این کشور در سال 2005 این تانک ها را از رده خارج کرده است.

در هفته گذشته رسانه آلمانی اشپیگل گزارش داد که کی یف پیش از این هم یک محموله حاوی 10 تانک لئوپارد 1 ارسالی از برلین را به دلیل وضعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف دانمارک به خرابی بیش از نیمی از تانک های لئوپارد ارسالی به اوکراین

اعتراف دانمارک به خرابی بیش از نیمی از تانک های لئوپارد ارسالی به اوکراین