مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 20:302023-10-16اقتصادي

17هزار هکتار از اراضی کلاله زیر کشت کلزا می رود


رییس جهاد کشاورزی کلاله با اعلام اینکه سهمیه امسال این شهرستان برای کشت کلزا، هفده هزار هکتار است، گفت: تلاش می کنیم با رعایت تناوب کشت و توجه به بارش های مناسب پاییزی به این سطح برسیم.

- ایسنا/گلستان رییس جهاد کشاورزی کلاله با اعلام اینکه سهمیه امسال این شهرستان برای کشت کلزا، هفده هزار هکتار است، گفت: تلاش می کنیم با رعایت تناوب کشت و توجه به بارش های مناسب پاییزی به این سطح برسیم.

رحیم دانشور شامگاه دوشنبه، 24 مهر در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون با 853 کشاورز برای کشت بیش از 5 هزار و 635 هکتار دانه روغنی کلزا قرارداد بسته شده است، اظهار کرد: با شروع سال آبی جدید و بارش مناسب باران در هفته های گذشته بستر اراضی وسیع کشاورزی کلاله برای کشت محصولات پاییزه به خصوص کلزا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه امسال شهرستان کلاله برای کشت کلزا، 17 هزار هکتار است، اظهار کرد: کشت کلزا به سبب سهمی که در تولید روغن خوراکی دارد، گامی مهم در جهت بی نیازی از واردات روغن بوده و علاوه برآن با ایجاد تناوب در کشت سبب کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز می شود.

رییس جهاد کشاورزی کلاله حاصلخیزی خاک و مبارزه با آفات، تقارن دوره رشد این محصول با نزولات آسمانی و امکان کشت بصورت دیم را از مزیت های کلزا برشمرد و افزود: تلاش می کنیم با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17هزار هکتار از اراضی کلاله زیر کشت کلزا می رود

17هزار هکتار از اراضی کلاله زیر کشت کلزا می رود