مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 16:302023-10-07سياسي

تقویت ارتباطات علمی میان کشورهای منطقه منجر به افزایش قدرت ما در جهان می شود


قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم گفت: ما زمانی در جهان قدرتمند خواهیم شد که از لحاظ علمی قدرتمند باشیم و زمانی به این قدرت خواهیم رسید که ارتباطات قوی تری داشته باشیم.

- ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم گفت: ما زمانی در جهان قدرتمند خواهیم شد که از لحاظ علمی قدرتمند باشیم و زمانی به این قدرت خواهیم رسید که ارتباطات قوی تری داشته باشیم.

وحید حدادی اصل، امروز 15 مهر ماه، در اجلاس روسای دانشگاه های برتر و منتخب ایران و عراق که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرار بر این شده است که ارتباطی صمیمی بین دانشگاه ها و مراکز علمی ایران و عراق برقرار کنیم.

هیاتی از ایران به عراق رفتند و با مهمان نوازی قائم مقام وزیر علوم این کشور مواجه شدند، البته مهمان نوازی عراقی ها در مراسم اربعین خود را نشان داده است و شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به حضور یک سوم دانشگاه های کشور در این مراسم و حضور دیگر دانشگاه ها در اجلاس بعدی، در خصوص محورهای برپایی این اجلاس، بیان کرد: مشکل مشترک ایران و عراق که حل آن تنها از عهده دانشگاه ها بر می آید، مشکل آب و آلودگی هواست.

درباره مشکل آب اگر همکاری صورت نگیرد، این معضل بزرگ قابل حل نیست، همچنین مشکل ریزگردها را داریم که دانشمندان ایرانی و عراقی در حال بررسی آن هستند و امیدواریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت ارتباطات علمی میان کشورهای منطقه منجر به افزایش قدرت ما در جهان می شود

تقویت ارتباطات علمی میان کشورهای منطقه منجر به افزایش قدرت ما در جهان می شود