مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 20:302023-10-14اقتصادي

پیش بینی برداشت 48 هزار تن وش پنبه در مغان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت پنبه در 12 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مغان و آغاز برداشت این محصول خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل، احمد شهریار با اشاره به کاشت پنبه در 12 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مغان اظهار کرد: برداشت این محصول در استان اردبیل آغاز شده است و امسال سطح زیر کشت پنبه در استان بیش از پنج هزار و 500 هکتار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: تاخیر در پرداخت مبلغ پنبه خریداری شده پارسال، پایین بودن نرخ خرید و نیز مقرون به صرفه نبودن تولید از جمله علل کاهش حدود 30 درصدی سطح زیر کشت این محصول در استان اردبیل طی سال جاری بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: پیش بینی می شود که امسال حدود 48 هزار تن محصول وش پنبه از سطح مزارع منطقه مغان برداشت شود.

شهریار با اشاره به استفاده از هفت دستگاه برداشت پنبه در منطقه مغان بیان کرد: برداشت این محصول بسته به شرایط آب و هوایی تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی به کشاورزان استان اردبیل توصیه کرد که محصول را با دقت بالاتر و بدون ضایعات و در زمان مناسب برداشت کنند تا محصول آن ها با کمترین افت خریداری شود و خوشنامی محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 48 هزار تن وش پنبه در مغان

پیش بینی برداشت 48 هزار تن وش پنبه در مغان