مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 18:152023-10-08سياسي

وقف و موقوفه، مصداق شفاف باقیات و صالحات


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وقف و موقوفات از آموزه های ارزشمند دینی ما است و حفظ و احیای موقوفات یک وظیفه اصلی و کار ارزشمندی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش استانی یاوران وقف که در محل تالار فرهنگی نور برگزار شد، بیان کرد: خداوند در آیه 46 سوره کهف خدا می فرماید: واقعیت راهبردی برای انسان این است که برای رسیدن به کمال مادی امکانات مادی و مالی را به استخدام خود بگیرد و اندیشه پول و ثروت آرزوی هر انسانی است و ترقیات خود را در سایه امکانات مادی و توان اقتصادی می بیند.

آیت الله علم الهدی افزود: خدا در این آیه یک رهنمود کامل و جامعی در زندگی جلو پای انسان می گذارد و خاصیت و موقعیت اثر پول و دارایی را روشن می کند.

وی افزود: خداوند این تفکری که در ذهن انسان به وجود می آید که حلال همه مشکلات و عامل کمال و سعادت در زندگی مال ثروت است را روشن می سازد و می فرماید: پول، عشیره و خانواده کثیر زینت دنیا هستند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه نشانه خلیفه اللهی انسان این است که از امکاناتی که به او داده شده زندگی ثابتی را خود برای خود بسازد.

وی بیان کرد: بهترین کمال این است که انسان از خود باقیات و صالحات به جا گذارد، صالحات باقیه یعنی مالی که بعد از مرگ انسان، مردم بتوانند از آن استفاده کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف و موقوفه، مصداق شفاف باقیات و صالحات

وقف و موقوفه، مصداق شفاف باقیات و صالحات