مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 09:202023-10-14سياسي

مروری کوتاه بر دو دهه مواضع آیت الله سیستانی در قبال فلسطین


آیت الله العظمی سیستانی همواره از دو دهه گذشته تاکنون، مواضع قابل توجهی در خصوص فلسطین و حمایت از آن و محکومیت اشغالگران اتخاذ کرده اند.

- آیت الله العظمی سیستانی همواره از دو دهه گذشته تاکنون، مواضع قابل توجهی در خصوص فلسطین و حمایت از آن و محکومیت اشغالگران اتخاذ کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدرضا قزوینی غرابی روزنامه نگار و پژوهشگر مسائل عراق در ادامه یادداشت نوشت: این مواضع از آن حیث اهمیت دارد که رویکرد و نگاه به مسئله فلسطین در مناطق شیعیان عراق یکدست نبوده است.

مرجعیت نجف با اتخاذ چنین رویکردهای محکمی در قبال مسئله فلسطین و توجه دادن به آن از منظر اسلامی و انسانی، در واقع الگویی برای جامعه عراق (شیعه و سنی) در خصوص مسئله فلسطین ترسیم کرد.

به مهم ترین مواضع ایشان اشاره می شود: 1- صدور بیانیه محکومیت حمله رژیم اشغالگر به اردوگاه فلسطینی جنین در سال 2002 2- بیانیه محکومیت ترور شیخ احمد یاسین در سال 2004 3- اعلام حمایت از آوارگان فلسطینی در عراق و ممنوعیت تعرض به آنها در سال 2006 4- بیانیه محکومیت تجاوز نظامی به غزه در سال 2008 5- بیانیه محکومیت حمله اسراییل به جنین در سال 2017 6- بیانیه محکومیت تصمیم آمریکا در خصوص پذیرش قدس به عنوان پایتخت رژیم در سال 2017 7- محکومیت تلاش رژیم برای اشغال بخش های دیگری از فلسطین در 2021 8- تأکید بر حقوق ملت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری کوتاه بر دو دهه مواضع آیت الله سیستانی در قبال فلسطین

مروری کوتاه بر دو دهه مواضع آیت الله سیستانی در قبال فلسطین