مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-18پزشكي

نابینایان در حصار مشکلات اشتغال، مناسب سازی شهری و مسکن


معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات افراد نابینا در حوزه اشتغال، مناسب سازی و دسترسی پذیری فضای شهری و مسکن است، - ایسنا/خراسان رضوی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات افراد نابینا در حوزه اشتغال، مناسب سازی و دسترسی پذیری فضای شهری و مسکن است، گفت: همچنین ما افراد دارای معلولیت تحصیل کرده بسیاری داریم که به سختی به کار گرفته می شوند.

حمیدرضا علیزاده در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: عمدتا نابینایی می تواند به صورت مادرزادی، براثر بیماری های چشمی و همچنین به دلیل عوامل محیطی مانند بروز تصادف ایجاد شود.

ما در سطح استان حدود 19 هزار نابینا داریم که از این تعداد 8500 نفر در شهر مشهد هستند.

وی با اشاره به خدمات پیشگیرانه در خصوص اقدامات حوزه نابینایان، تصریح کرد: در این خصوص اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم چندین سال است که با همکاری آموزش و پرورش در حال اجراست.

در این طرح کودکان سه تا شش سال در چند سطح مورد غربال قرار می گیرند که از ابتدای سال تاکنون 172 هزار نفر مورد غربال قرار گرفته اند.

در مرحله اول غربال بینایی است که با مراجعه افراد به پایگاه های سیار و دائمی ما صورت می گیرد، در صورتی که فرد دارای مشکلات بینایی باشد به اپتومتریست طرف قرارداد ارجاع داده می شود؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابینایان در حصار مشکلات اشتغال، مناسب سازی شهری و مسکن

نابینایان در حصار مشکلات اشتغال، مناسب سازی شهری و مسکن