مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 08:302023-10-02بين الملل

اتهام کره شمالی علیه آمریکا درباره نورد استریم


کیم جونگ گیو، رییس وزارت امور خارجه کره شمالی در امور روسیه گفت که ایالات متحده و کشورهای غربی در تلاشند آثار دخالت در انفجارهای نورد استریم را پنهان کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تاس، ایالات متحده و غرب درخواست های قانونی فدراسیون روسیه برای مشارکت در تحقیقات این حادثه و انجام تحقیقات بین المللی مشترک تحت صلاحیت سازمان ملل را رد کردند، بدون اینکه حتی روسیه را از پیشرفت تحقیقات خود مطلع کنند.

گیو ادامه داد؛ این فقط یک ترفند احمقانه برای پنهان کردن آثار جنایات آنها در حادثه انفجار خطوط لوله گاز است.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی معتقد است که جامعه جهانی باید از درخواست فدراسیون روسیه برای تعیین عینی و کامل همه شرایط حادثه با دخالت اجباری مقامات تحقیقاتی روسیه و طرف های ذینفع را مورد توجه قرار دهد.

کیم جونگ کیو ابراز اطمینان کرد که این وضعیت استانداردهای دوگانه و نیات شیطانی ایالات متحده و غرب را که دائماً از صداقت و عینیت صحبت می کنند، برجسته می کند، اما در واقع درگیر تبلیغات کثیف هستند.

خطوط لوله زیر آبی نورد استریم 1 و 2 که برای انتقال سالانه 110 میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بود، سپتامبر 2022 در حادثه ای مشکوک دچار انفجار شدند که روسیه آن را عملیاتی تروریستی از سوی غرب اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام کره شمالی علیه آمریکا درباره نورد استریم

اتهام کره شمالی علیه آمریکا درباره نورد استریم