مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 08:102023-10-12اقتصادي

کاهش حدود 65 درصدی برداشت محصول زیتون از باغات طارم


رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: میزان تولید زیتون استان حدود 65 درصد با وجود افزایش سطح زیرکشت امسال با کاهش مواجه شده که این موضوع نیز دلایل علمی دارد.

- ایسنا/زنجان رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: میزان تولید زیتون استان حدود 65 درصد با وجود افزایش سطح زیرکشت امسال با کاهش مواجه شده که این موضوع نیز دلایل علمی دارد.

روح اله حسنی شامگاه دیروز (19 مهرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان زنجان در تولید زیتون جایگاه نخست کشور را دارد، اظهار کرد: زنجان 43 درصد تولید زیتون کشور را داشته و این در حالی است که میزان تولید زیتون استان، با وجود افزایش سطح زیرکشت، امسال 65 درصد کاهش یافته است که این موضوع نیز دلایل علمی دارد.

وی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت زیتون 20 هزار هکتار بوده که 16 هزار هکتار آن بارور است، افزود: سطح زیرکشت زیتون امسال 12 درصد بیشتر از سال گذشته بود که 99 درصد تولید این محصول مرتبط با شهرستان طارم است.

حسنی با بیان اینکه در بحث کشت زیتون 79 روستای استان درگیر هستند، ادامه داد: شرایط اقلیمی و افت باردهی درختان موجب کاهش برداشت زیتون شده است.

البته برنامه ریزی هایی برای جبران کاهش تولید و ایجاد وضعیت مطلوب زیتون انجام شده است که یکی از برنامه های استان توجه به حوزه برندسازی و بازار فروش محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش حدود 65 درصدی برداشت محصول زیتون از باغات طارم

کاهش حدود 65 درصدی برداشت محصول زیتون از باغات طارم