مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 13:352023-09-26فرهنگي

قدم های «بیمه» هنرمندان صنایع دستی درجاست؟


صنایع دستی به عنوان یکی از غنی ترین هنرهای ایران زمین، هنوز در رسیدگی به موضوع «بیمه» به عنوان الفبای ابتدایی این جامعه چند هزارنفره درجا می زند؛ - صنایع دستی به عنوان یکی از غنی ترین هنرهای ایران زمین، هنوز در رسیدگی به موضوع بیمه به عنوان الفبای ابتدایی این جامعه چند هزارنفره درجا می زند؛ این در حالی است که انتظار می رود با حل مشکلات اینچنین برای این هنر سنتی چندهزارساله، اهداف و مطالباتی در افق دیدی گسترده تر در نظر گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صنایع دستی به خصوص از دوران کرونا به بعد هنوز به ایستادنِ کامل روی پای خود موفق نشده است.

از همان زمان که ویروس مرگبار کرونا این هنر را تحت تاثیر قرار داد و چراغ بسیاری از کارگاه ها را خاموش کرد تا امروز که هزینه سرسام آور ورود مواد اولیه گریبان گیر فعالان این حوزه شده است، معضلات همچنان پیش پای هنرمندان صنایع دستی است.

در چنین شرایطی حوزه بکر فعالیت هنرمندان صنایع دستی، این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت و همراهی کارشناسان مجرب است.

پیگیری مطالبات هنرمندان صنایع دستی در این سال ها گاه به صورت پراکنده مقصد متولیان امر بوده اما ماحصل تلاش ها حاکی از آن است که بالغ بر 520 هزار هنرمند ایرانی، هنوز احتیاجاتی دارند که همچنان با نیم نگاه مدیران این حوزه رفع نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدم های «بیمه» هنرمندان صنایع دستی درجاست؟

قدم های «بیمه» هنرمندان صنایع دستی درجاست؟