مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 09:402023-10-10پزشكي

بیماری های «روان»؛ تعرفه هایی که رعایت نمی شود و «بیمه »ای که پوشش نمی دهد


درحالی متخصصان بر لزوم توجه به اختلالات روان در کنار سلامت جسم تاکید دارند که همچنان جز در موارد محدودی این خدمات تحت پوشش «بیمه» قرار نگرفته اند و تعرفه های مصوب دولت نیز در مطب درمانگران رعایت نمی شود.

- بیماری های روان ؛ تعرفه هایی که رعایت نمی شود و بیمه ای که پوشش نمی دهد درحالی متخصصان بر لزوم توجه به اختلالات روان در کنار سلامت جسم تاکید دارند که همچنان جز در موارد محدودی این خدمات تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند و تعرفه های مصوب دولت نیز در مطب درمانگران رعایت نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس داده های آخرین مطالعه قابل استناد در حوزه وضعیت روانشناختی ایرانیان که مربوط به سال 2022 میلادی است، حدود 30 درصد مردم ایران مبتلا یا در معرض ابتلا به اختلال روانپزشکی هستند.

همچنین بر اساس مطالعه دیگری 37 درصد مردم تهران یا مبتلا به اختلالات روانپزشکی شده اند و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

در واقع باید گفت شرایط روانشناختی مردم تهران در قیاس با شرایط کشوری قابل اهتمام تر است.

در حال حاضر تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره در مطب های خصوصی از سوی متخصص دارای مدرک ارشد 230 هزار تومان و از سوی متخصص دارای مدرک دکتری 270 هزار تومان مصوب شده است اما در عمل با مراجعه به کلینیک های روانشناسی شاهد ارقام دریافتی بالاتری هستیم به طوریکه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های «روان»؛ تعرفه هایی که رعایت نمی شود و «بیمه »ای که پوشش نمی دهد

بیماری های «روان»؛ تعرفه هایی که رعایت نمی شود و «بیمه »ای که پوشش نمی دهد