مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-07پزشكي

شیوع بالاتر سرطان معده در نوار شمالی کشور


رییس انجمن آندوسکوپی های گوارشی ایران درباره وضعیت پراکندگی سرطان های دستگاه گوارش در کشور، گفت: در نوار شمالی کشور، سرطان معده و مری شیوع نسبتا بالاتری دارند و هرچه به سمت جنوب حرکت کنیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در جهان 26 درصد سرطان ها مربوط به سرطان های گوارشی است؛ ولی 35 درصد مرگ ناشی از سرطان ها مربوط به سرطان های گوارشی و کبدی است و این نشان می دهد که تاثیر این سرطان ها در امید به زندگی، بیش از شیوع آنها است.

سرطان معده اولین عامل مرگ ناشی از سرطان در کشور وی افزود: در کشور ما نیز آمارها حاکی از این است که کماکان سرطان معده اولین عامل مرگ ناشی از سرطان در کشور است.

شیوع سرطان معده به دلایلی از جمله رعایت بهداشت و کاهش عفونت هلیکوباکتر پیلوری (نوعی باکتری است که می تواند باعث ایجاد عفونت در معده و اثنی عشر شود) کاهشی شده است؛ اما نوع دیگری از سرطان معده که ارتباط خاصی با هلیکوباکتر ندارد و بیشتر با سبک زندگی غربی مانند مصرف فست فود، سیگار، الکل و افزایش چاقی مرتبط است، افزایش یافته است و متاسفانه این نوع از سرطان هم سنین جوان تری را درگیر می کند.

روند افزایشی سرطان معده در گروهی از زنان وزیر اسبق بهداشت اظهار کرد: موضوع تلخی که گزارش می شود این است که خانم های جوان تر یعنی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بالاتر سرطان معده در نوار شمالی کشور

شیوع بالاتر سرطان معده در نوار شمالی کشور