مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-07اقتصادي

جنبشی که جایگاه زنان را نابود کرد


به گفته مطبوعات مادرید، در حال حاضر «تجارت برده کشی نوین» (روسپی گری) با درآمد سالانه هفت میلیارد دلار، بعد از قاچاق اسلحه، دومین تجارت جنایت کارانه و پررونق جهان است.

- گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛ سارا مواصلی، دکتری جامعه شناسی: احقاق حقوق زنان در جامعه یهودی و مسیحی که زن را طفیلی مرد محسوب می کردند، اگرچه در ابتدا نویدبخش بهبود شرایط بود، اما به مرور و با توقعات افراطی نظریه پردازانش، تبدیل به گردابی شد که اکنون، عمده متفکران معتقدند نه تنها وضعیت زن امروز مطلوب نیست، بلکه نهادهایی که روزی حمایتگر زن بودند، در شرف نابودی قرار گرفته اند.

پرداختن یک سویه و شتاب زده به برخی از ارزش های ازدست رفته زنان، نظیر حق مالکیت، حق رأی و مشارکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، موجب شد که بسیاری از ارزش های دیگر زنان، همچون نقش همسری و مادری، مورد غفلت یا حمله قرار گیرد.

نهضت فمینیسم با معرفی خانواده به عنوان جایگاه اصلی پابرجایی ستم بر زنان و مهم ترین عامل فرودستی زنان، منجر به تضعیف این نهاد مهم اجتماعی و سست شدن روابط خانوادگی در جوامع غربی شده و این مسئله تا آنجا پیش رفته است که امروز از بزرگ ترین چالش های نظام های لیبرال دموکراسی، از هم پاشیدن خانواده اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنبشی که جایگاه زنان را نابود کرد

جنبشی که جایگاه زنان را نابود کرد