مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-11سياسي

جمع میان حکمت و شریعت ویژگی آثار علامه حسن زاده آملی است


شاگرد علامه حسن زاده آملی(ره) اظهار کرد:جمع میان حکمت و شریعت در آثار استاد علامه بارز است و عمق فکری ایشان در عرفان نظری به ایشان کمک کرد تا عمق حکمت صدرا را متوجه شوند.

- ایسنا/قم شاگرد علامه حسن زاده آملی(ره) اظهار کرد:جمع میان حکمت و شریعت در آثار استاد علامه بارز است و عمق فکری ایشان در عرفان نظری به ایشان کمک کرد تا عمق حکمت صدرا را متوجه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه شاگرد علامه حسن زاده آملی(ره) ، در همایش ملی نکوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن زاده آملی(ره) که امروز، 19 مهرماه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال برگزاری است،گفت: مقام فلسفی استاد علامه باید رهمنود تمام علما باشد.

وی اظهار کرد: یکی از امور سنت فلسفی که به جد پذیرفته شده و روش اساسی فیلسوفان است توجه به این مهم است که در کنار بحث نظری بحث شهود و کشف و اثر آن در فلسفه را مورد توجه دادند، حتی بوعلی سینا که فلسفه بحثی را پدید آورده راه الهی شدن و ثبیت حقایق و شهود در علم را پذیرفته است.

یزدان پناه با بیان اینکه شهود در فلسفه به صورت جدی پذیرفته شده است، گفت: به گفته شیخ اشراق حکیم آن است که در کنار بحث به حقایق برسد همان گونه که ملاصدرا نیز شهود را در کنار سایر علوم به رسمیت می شناسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع میان حکمت و شریعت ویژگی آثار علامه حسن زاده آملی است

جمع میان حکمت و شریعت ویژگی آثار علامه حسن زاده آملی است