مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 11:502023-10-08اقتصادي

تهاتر طلب 100 میلیارد دلاری صندوق توسعه از دو لت ها با چاه های نفت


رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی امروز گفت: قرار است در قبال طلب 100 میلیارد دلاری خود از دولت ها، میادین مشترک و یا چاه های نفت که از بازدهی افتاده اند را بگیریم و استخراج کنیم و به تدریج این طلب وصول شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی غضنفری امروز در نشست خبری اظهار داشت: در 10 سال عمر صندوق توسعه ملی 100 میلیارد دلار از دولت ها طلب داریم؛ در این باره طرحی به مجلس دادیم که به تصویب مجلس رسید، قرار است در قبال طلب 100 میلیارد دلاری خود، میادین مشترک و یا چاه های نفت که از بازدهی افتاده اند را بگیریم و استخراج کنیم و به تدریج این طلب خود را وصول کنیم.

وی تأکید کرد: صندوق توسعه ملی مانند بانک ها و صندوق بازنشستگی قصد بنگاه داری ندارد و ما می خواهیم با سرمایه گذاری های مشترک و بنگاه سازی طلب خود را از دولت وصول کنیم.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: صندوق توسعه ملی فقط یک ساختمان پنج طبقه با 100 نیرو است و ما نمی خواهیم وارد بنگاه داری شویم، بلکه یک نهاد مالی هستیم و می خواهیم با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاران به ایجاد بنگاه های جدید و سرمایه گذاری جدید کمک کنیم و در عین حال سرمایه صندوق توسعه ملی هم برگردد.

غضنفری افزود: در 10 سال گذشته این صندوق 364 طرح را پشتیبانی کرده و 36 میلیارد دلار منابع به بخش خصوصی و نهادها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهاتر طلب 100 میلیارد دلاری صندوق توسعه از دو لت ها با چاه های نفت

تهاتر طلب 100 میلیارد دلاری صندوق توسعه از دو لت ها با چاه های نفت