مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 11:502023-10-01بين الملل

تاکید سران ترکمنستان و آلمان بر تقویت همکاری های تجاری و علمی


رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و صدر اعظم آلمان ضمن تأکید بر علاقه متقابل برای ارتقاء مشارکت به سطح جدید، زمینه های کلیدی آن را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قربانقلی بردی محمداف ، رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان که به منظور شرکت در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان به برلین سفر کرده با اولاف شولتز صدراعظم این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف طی این دیدار علاقه متقابل خود برای ارتقای مشارکت بین دو کشور به یک سطح جدید را تایید و زمینه های کلیدی آن را بررسی و خواستار تشدید همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور شدند و بر زمینه های امیدوار کننده که مهمترین آنها انرژی بود، اشاره کردند.

در این دیدار به طور ویژه امکان مشارکت شرکت های آلمانی در توسعه مجتمع سوخت و انرژی ترکمنستان، جذب سرمایه و توان فنی، انجام مطالعات امکان سنجی، خدمات، تامین تجهیزات و ساخت تاسیسات جدید در این زمینه بررسی شدند.

در این دیدار از بخش بانکی، صنایع شیمیایی و صنعت نساجی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، فناوری های سبز، استفاده از آب و دیجیتالی سازی به عنوان زمینه های امیدوارکننده همکاری، یاد شد.

گفتنی است که اکثر موسسات پزشکی در ترکمنستان مجهز به تجهیزاتی هستند که عمدتا ساخت آلمان هستند و بین جوامع پزشکی دو کشور همچنین تباد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید سران ترکمنستان و آلمان بر تقویت همکاری های تجاری و علمی

تاکید سران ترکمنستان و آلمان بر تقویت همکاری های تجاری و علمی