مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 10:452023-09-30اقتصادي

صادرات نیمی از کاهوی تولید شده در قزوین به روسیه و عراق


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت سبزیجات کلم و کاهو از مزارع کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بالغ بر نیمی از محصول کاهوی تولید شده در استان قزوین به کشورهای روسیه و عراق صادر می شود.

- ایسنا/قزوین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت سبزیجات کلم و کاهو از مزارع کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بالغ بر نیمی از محصول کاهوی تولید شده در استان قزوین به کشورهای روسیه و عراق صادر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن جلیلوند با اشاره به آغاز برداشت کلم و کاهو از مزارع استان قزوین، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته حدود 430 هکتار از مزارع این استان به زیر کشت سبزیجات کلم و کاهو رفته که از این میزان بیش از 20 هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ارقام عمده کشت شده کلم در مزارع کشاورزی این استان را کلم بروکلی، کل گلم وکلم برگی ذکر کرد و گفت: این ارقام در سطح حدود 130 هکتار از مزارع استان کشت شده است.

همچنین ارقام عمده کشت کاهو در مزارع استان را کاهوی رسمی و پیچ است و حدود 300 هکتار از مزارع کشاورزی این استان به کشت کاهو اختصاص یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیشترین سطح زیر کشت کاهو را در شهرستان های آبیک با حدود 200 هکتار و البرز 80 هکتار و همچنین بیشترین سطح زیر کشت کلم را مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات نیمی از کاهوی تولید شده در قزوین به روسیه و عراق

صادرات نیمی از کاهوی تولید شده در قزوین به روسیه و عراق